MELODI CINTA Edisi 3: Cerpen Kuih Koci Pulut Hitam

Teratak pena | 8:08 PM |
Al-hamdullilah....



Segala rezeki datangnya dari Allah.  Sememangnya tidak menyangka akan cerpen ni boleh melepasi seisi penilaian dari Penulisan2U.  Inilah kali pertama cerpen saya diterbitkan dan sesungguhnya memberi semangat untuk saya terus berkarya.  Buku ini bakal dilancarkan semasa Pameran Buku Antarabangsa 2016 yang akan berlangsung selama dua minggu.

Buku antologi cerpen ini boleh diperolehi di sana dengan harga RM 16.00. Jom layan sedikit coretan dari Cerpen KUIH KOCI PULUT HITAM.

            “Saya ni hantu kuih koci.  Tambah lagi kuih koci pulut ni.  Yang lain tak berapa sangat.  Tapi…. Tak apalah.  Bungkuskan saya talam berlauk tu seringgit.  Tak pernah pula saya makan kuih ni.”  Riang sahaja Ihsan menyambutnya.            “Eh, kau ingat makan kuih koci macam makan nasi ke Ihsan.  Banyak sangat ni. Aku tahulah kau suka dengan kuih ni tapi takkan banyak macam ni.” Tegur Rahim.            “Jangan risaulah.  Aku boleh habiskan. Betul tak Kasih?”  Kasih tersentak.  Wajah Kasih berubah.  Pertanyaan Ihsan tidak dijawab.            “Kasih?” Kasih tersentak.
            Ihsan memandang kepada Kasih.  Perubahan wajah Kasih itu benar-benar memberikan tanda tanya buat dirinya.  Tiba-tiba dia bertanya kepada dirinya sendiri.  Ah, adakah tersalah cakap atau kurang ajar perilakunya sehingga menyebabkan Kasih yang rasa gelisah?  



Berbanyak terima kasih yang tidak terhingga kepada Penulisan2U dan juga Karyaseni yang telah memberi peluang kepada saya untuk menjadi salah seorang penulis di dalam Antologi cerpen MELODI CINTA edisi 3.  Kepada yang berminat, boleh dapatkannya di Pesta Buku Antarabangsa 2016.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Sebarang Hasil Tulisan Di Dalam Blog Ini Adalah Hasil Nukilan Saya Sendiri. Istilah COPY PASTE/CIPLAK/TULIS SEMULA Adalah TIDAK DIBENARKAN SAMA SEKALI. Tindakan Tegas akan Diambil Sekiranya Saya Mendapat Tahu Ada Yang Berbuat Demikian.

Copyright © 2020 NJIAKREATIF. All rights reserved. | Sign in|Top of page